Er dette en god tid at sælge virksomheden Body Shop?

Har du nogensinde spurgt dig selv spørgsmålet? “Er dette en god tid til at sælge min forretning?” Det er et spørgsmål, enhver virksomhedsejer spørger sig selv, hver gang han har en dårlig dag. Jeg har én gang modtaget e-mail fra redaktøren af Auto Body nyheder, bede mig om dette vigtige spørgsmål. “Hvad der sker på markedet i dag? Er dette en god tid at sælge? “Min hurtig svar var” det er meget interessant gange. ”
Naturligvis fortælle svaret ikke dig noget, som du kan få dine tænder ind. Så! Lad mig præcisere mit svar. Da jeg har solgt kroppen butikker i næsten 5 år, har jeg set mange ændringer i kroppen butikken industri. En ting, der ikke har ændret sig er, at der altid har været en overflod af både sælgere og købere. Køberne har altid været og stadig er kræsne omkring hvad de ledte efter.
Den perfekte shop i øjnene at køberne er (A) en, der har en kundebase og en indtjening, der er pålidelige og ikke er afhængig af at ejeren er der at beholde hver enkelt kunde, og. (B) gøre en volumen på mindst $100.000 om måneden, men virkelig meget mere. Stor mængde sælgere tror, at hvis de har en DRP (direkte reparation Program. Dette er hvor forsikringsselskaberne etablere relationer med body shop at gøre alle deres kunders forretning. Meget gerne en HMO i sygeforsikring) kontrakt, de har, hvad køberne vil.
Dette kan være sandt, men kontrakterne kan ikke automatisk overføres og en køber vil være meget ked af, hvis DRP blade efter at have betalt penge for denne “pålidelig indtægtskilde”. Mindre volumen sælgere, på anden side ikke at have virksomhedens konti, forhandlere eller andre kontrakter, der stadig har håb om at få masse penge for deres butikker. Den gennemsnitlige butik jeg køre på tværs af kun gør om $300.000-$500.000 årlig bruttoindkomst. Så hvad vi har, er en situation, hvor en masse købere ønsker for at købe en butik, men der er ikke en masse butikker til rådighed, der passer til hvad de er interesseret i.
I år, er sket en ændring. Der findes færre butikker end når som helst i min karriere. Ikke færre af de store mængde butikker til salg, der er forholdsvis stabile, men færre af de små mor og pop reparation butikker der ikke har været i stor efterspørgsel. Grunden til, jeg mener, at dette er sket på grund af den blomstrende økonomi. Lav lydstyrke butikker klarer sig bedre end de har i år. De tjener penge, og føler sig ikke så meget pres til at lukke ned. De vil stadig gerne komme ud, men når de finder ud af at deres 5.000 m2 mund shop, hvilket gør dem en nettofortjeneste på $100.000, er kun værd $100.000 på det åbne marked de beslutter at fortsætte med arbejdet.
Som altid, butikkerne gør $1 til $3 millioner om året brutto er indkomst stadig i efterspørgslen. Pris alene er stadig den vigtigste faktor, hvis disse butikker vil sælge. Et godt eksempel på dette er, hvad der sker i lavere Orange County. Der er i øjeblikket et par butikker i nederste Orange County, der er til salg af ejerne. De synes at være meget indbringende, men prisforlangende er for høj og købere alle kender det. Selv, at disse er de eneste butikker til salg på dette prime område har ikke ændret sig, at købere lige nægter at betale over.
Sidste år jeg markedsføring en høj lydstyrke shop i Ventura County. Køberne nægtede at betale prisforlangende, selv om volumen var der. Hvorfor? Avancen var ikke. I denne situation, vil køberne ikke betale for volumen og stabilitet i indkomsten medmindre nettofortjeneste var der. De gjorde ikke antage, at de ville lave en profit hvor den nuværende ejer var ikke. Det fremgår, at køberne i dag er meget omhyggelig. Jeg tror de ikke stoler på deres egen evne til at få business og er for forsigtig.
For at rydde op kan nogen forvirring om hvilken form for købere vi taler om, bryde køberne op i kategorier. Den første kategori er forbehandlingsfirmaer. Der er to store dem i det sydlige Californien, men de er ikke på hele markedet. Jeg har talt ud af staten forbehandlingsfirmaer, der har bedt om at flytte på så California i markedet. Forbehandlingsfirmaer vil butikker, der passer til deres model. Denne model ændres undertiden, men dybest set de vil købe en butik, hvis det passer deres model.
Hvis det ikke sker, vil de ikke røre ved den. Pris i sig selv slå ikke deres interesse til eller fra. Vi har ikke nok plads til at diskutere, hvad denne gruppe vil købe, i denne artikel. Det er nok til at sige, “Hvis din shop passer deres kriterier de har kontaktet dig og udtrykt interesse. Hvis de ikke har kontaktet dig, er de ikke interesseret.” Periode! De kender deres marked sted og der er i det.
Af den måde, hvis jeg ejede en butik, der ville have en samlegodsspeditøren, ville jeg aldrig sælge dem. At være en professionel forhandler i 20 år, finde jeg den ønskede sælger finansiering vilkår helt uacceptabelt. Når jeg har fundet ud af om disse salg, efter kendsgerning, er jeg forbløffet. Jeg havde købere for de samme penge, eller mere, uden at sælgeren truet, men spurgte ingen mig.
Den anden kategori er de flere placering shop ejere. Som regel kontrakter med en eller flere DRP butik, der ønsker at udvide til flere områder. De er meget interesseret i den sq optagelser af butikken, og dens evne til at håndtere mere end $2. Million bruttoindkomst pr. år. Denne køber kun ser i begrænsede områder. De områder, der hvor de er blevet tilbudt en DRP kontrakt. Når de ser, de har brug for det nu, mens vindue af muligheder er åbne for dem. Hvis de ikke kan finde det hurtig, vil de ikke savn sig overhovedet. For nylig havde jeg en flere shop køber, der havde lavet et tilbud og forhandlede en butik i West Los Angeles. Da vi afsluttede forhandlingerne, DRP kontrakt var væk, og så var køberen.
Den tredje kategori er de købere, der har arbejdet i branchen før, men ikke i øjeblikket ejer en butik. Også i denne gruppe er de købere, der har familie i branchen, og penge er ikke noget problem. Denne køber mener “Hvis det ikke har en DRP, glem det. Hvis det har en DRP og er ikke så mange penge, også glemme det”. Hvis det har en DRP, og det er at tjene penge, er de interesseret, men kun på hvad de mener er en fair pris (i øjnene). Denne gruppe har jeg med held ændret deres sind på hvordan de analysere, hvad en god butik ligner og lejlighedsvis har købt butikker med “en stabil pålidelig indkomst”, end forsikringsaftaler.
Den fjerde kategori er den person, der bare ønsker en butik. De vil gøre, hvad de har, har råd til en butik, der vil arbejde for dem. Denne gruppe er arbejder kroppen mand eller auto repair shop mekaniker. På grund af deres begrænsede midler, vil denne køber kun betale, hvad han eller hun føler udstyret er værd. De vil betale noget for goodwill, fordi de mener, at sælgerens kunder ikke er stabil og vil forlade når ejerskabet ændres. Er de forkerte?
Konklusion: der er en masse købere derude. Min database har over 250 nuværende navne i body shop købere. Der er i øjeblikket en mangel på butikker til salg, men for det meste i kategorien korrekt prissat. De fleste dage føler jeg mig som et ægteskab mægler med en masse almindelig brude og et par skønheder. Medgift for skønheder er mere end de fleste flot drenge vil betale. Balance af pigerne kan ikke være smuk, men nogle af dem kan sikkert lave mad. . Enhver, der ønsker at blive gift? “Har jeg fået en pige til dig”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.