Hvordan Public Relations skifter sind

Public relations skifter sind ved at levere, hvad erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere har brug for mere end næsten alt andet – slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til deres ledelsesmæssige mål.

Det sker når den rigtige slags pr ændrer enkelte perception, således gør noget positivt om opførsel af dem uden for folk at de fleste påvirke en manager organisation.

Sind ender ændret når ledere følger et blueprint noget som dette: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er normalt opnås.

Sure, som leder, er dit mÃ¥l at vise et overskud for din forretningsenhed, eller opfylder visse forventninger til din forening medlemskab eller opnÃ¥ dine ikke-profit’s operationelle mÃ¥l. En plan som dette kan gøre det klart for dig, at den rigtige pr virkelig kan ændre uden for publikum perception og føre til form for opførsel at hjælper enhver manager vinde.

Udbetaling for manager kan være meget tilfredsstillende. For eksempel, udsigter igen; kunder at foretage gentagne køb; rebounds i showroom besøg; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; medlemskab programmer på fremmarch; nye community service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, for ikke at nævne kapital givere eller angive kilder ser din måde.

Men du har brug for en kvalitet PR team bag dig, der forfølger mere end særlige begivenheder, brochurer og pressemeddelelser, som du søger din PR penge værd. Årsagen er, ønsker du dine vigtigste udenfor publikum til virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så være sikker på at dine PR-medarbejdere har købt ind i hele indsatsen. Overbevise dig selv, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.

Tale med din pr folk om, hvordan du vil indsamle og overvåge opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med hvordan det gik? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?

Opfattelsen af overvågning faser af dit program kan altid blive håndteret af professionel undersøgelse mennesker, hvis budgettet er tilgængelige. Men du er så heldig, at din egen PR-folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, kan udmønte sig i sårende adfærd.

Nu, du skal bruge lidt tid på at overveje, hvad målet med denne aktivitet bør være. Du har brug for en, der løser de problemer, der dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Chancer er, det vil kalde for opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.

Selvfølgelig skal du have den rigtige strategi til at vise dig, hvordan at nÃ¥ dette mÃ¥l. Men du har bare tre strategiske valg, nÃ¥r det kommer til hÃ¥ndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Desværre, at vælge en dÃ¥rlig strategi vil smage ligesom mynte sauce pÃ¥ din æg Benedict, sÃ¥ være sikker pÃ¥, den nye strategi passer godt med dine nye pr mÃ¥l. Du ønsker ikke Vælg “change” nÃ¥r fakta diktere en “styrke” strategi.

Forberede ret, er korrigerende sprog et must. Især når du har brug at overtale et publikum til din tankegang. Du har brug for ord, der er overbevisende, overbevisende, troværdig og klar og saglig. Dette er virkelig et must, hvis du skal rette en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til din ønskede adfærd. Så mødes igen med din kommunikation specialister og gennemse din meddelelse for virkning og overtalelsesevne.

Her, du har brug for køretøjer bestemt til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe, så du vælger kommunikation taktik mest tilbøjelige til at nå dem. Heldigvis er der snesevis af tilgængelige taktik. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Bare vær sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.

Her er en advarsel: fordi troværdigheden af din besked kan afhænge af leveringsmetoden, overveje at indføre det til mindre forsamlinger i stedet for at bruge højere profil kommunikation såsom pressemeddelelser eller talkshow optrædener. Med tiden kommer genstand for statusrapporter op kraftigt tyder på, at det sandsynligvis er tid for dig og din PR folk til at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark session, bo alarmberedskab for tegn på, at din kommunikation taktik har arbejdet og at den negative opfattelse ændres i din retning.

Hvis du mener, at programmet er at trække, tingene kan altid fremskyndes med et bredere udvalg af kommunikation taktik og øget frekvenser.

Som dit program uundgåeligt ændrer enkelte perception, og dermed sind blandt dine vigtige målgrupper, vil, du lige så uundgåeligt, skabe adfærdsændringer blandt de vigtigste eksterne målgrupper, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.

udgangen

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net.

Ordoptælling er 1035 herunder retningslinjer og ressource boks.

Robert A. Kelly © 2005.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.